Familjerådgivningen på lättläst svenska
Vi hjälper dig som har frågor om relationer.
Alla människor kan få problem i sina relationer.
Vi stöttar både dig som lever ensam
och dig som är ihop med någon.
Vi stöttar dig genom samtal om olika ämnen
som känslor och sexualitet.
Vi har tystnadsplikt
så vi får inte prata om dig med någon annan.
Vi skriver inte journaler om det du berättar
och du får vara anonym om du vill.
Kontakta oss:
Telefonnummer:
När vi ringer dig kan det stå dolt nummer.
Via Luleå kommuns kundcenter.
Telefonnummer: 0920-45 30 00
Mejladress:
Viktigt att veta
Lämna gärna uppgifter i ditt mejl om hur vi kan kontakta dig.
Lämna inte känsliga uppgifter i ditt mejl.
Om det finns våld i din relation
så ska du berätta det när du kontaktar oss.
Då får du egna samtal i början.
Luleå kommuns kundcenter
Öppettider telefon: Måndag–fredag: 08.00–17.00.
lulea.kommun@lulea.se0920-45 30 00
Sidan uppdaterades den 27 maj 2025